Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  18 / 112 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 112 Next Page
Page Background

ΕΝΟΤΗΤΑ 1

η

39

ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΘΕΜΑ 4

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

1. Να βρεθούν τα πρωτόκλιτα ουσιαστικά και να

γραφεί η γενική και η δοτική του ενικού αριθµού.

2. Να βρεθούν όλες οι αντωνυµίες του κειµένου και

να αναγνωριστούν γραµµατικά.

3.

τἀληθῆ

: να δηλωθεί το φθογγικό πάθος και να

κλιθεί το επίθετο στο αρσενικό γένος και στους

δύο αριθµούς.

4. Να γίνει χρονική αντικατάσταση των παρακάτω

τύπων:

ἀπολελόγηται, νοµίζει, λέλυται, πείσας.

5.

"Κηφίσιος...Ἰσοτιµίδης":

να µεταφερθούν οι

ρηµατικοί τύποι από τον ενεστώτα στον αόριστο και

αντίστροφα.

6. Να γραφεί το β ενικό και γ πληθυντικό πρόσωπο

όλων των εγκλίσεων του ίδιου χρόνου στους

παρακάτω τύπους:

ἀκηκόατε, ποιεῖται, ἔσοµαι

.

1.

ἐµαυτόν

: να γραφεί το β πρόσωπο της

αντωνυµίας στο θηλυκό γένος και στους δύο

αριθµούς.

2.

τοιαύτην

: να κλιθεί.

3. Να γίνει χρονική αντικατάσταση των παρακάτω

τύπων:

παραλέλοιπα, ἐνέδειξε, ὡµολόγηται.

4. Να µεταφερθούν οι µέλλοντες του κειµένου

στον ίδιο τύπο στον αόριστο και τον υπερσυντέλικο,

όπου είναι δυνατόν.

5.

εἰρήσεται

: να αναγνωρισθεί γραµµατικά.

1.

ἐνέδειξε

: να γραφεί το β ενικό πρόσωπο του

ενεστώτα σε όλες τις εγκλίσεις στη φωνή που

βρίσκεται και να κλιθεί ο παρατατικός.

1. Να βρεθούν τα υποκείµενα και τα αντικείµενα

των παρακάτω ρηµατικών τύπων:

νοµίζει, εἰρῆσθαι, εἶπεν, πείθων, εἰρήσεται.

2.

"Ὡς δέ καί τοῦτο...διδάξω"

: να χαρακτηριστούν

πλήρως οι δευτερεύουσες προτάσεις.

3. Να χαρακτηριστούν οι παρακάτω λέξεις:

ἐµοί,

ἄκυρον, πείθων.

1. Να χαρακτηριστούν συντακτικά όλες οι

προτάσεις της παραγράφου 72 του κειµένου. Στις

δευτερεύουσες να δικαιολογηθεί η έγκλιση.

2.

"ἐµοί δέ τούτων οὐδέτερα πεποίηται":

να

µετατραπεί η σύνταξη σε ενεργητική.

3. Να γίνει αναλυτική σύνταξη της πρώτης

ηµιπεριόδου.

4. Στην παράγραφο 70 να βρεθεί ο υποθετικός

λόγος και να µετατραπεί σε υποθετικό λόγο του

προσδοκωµένου και της αόριστης επανάληψης στο

παρελθόν.

5.

"Ὡς δέ καί τοῦτο...διδάξω"

: να εξαρτήσεις την

περίοδο από το

Ἀνδοκίδης λέγει.

1. Να χαρακτηρίσετε τις µετοχές

"ἀναστάς,

κείµενον, ἀσεβήσαντας"

και να τις αναλύσετε σε

ισοδύναµες προτάσεις.

2.

"Ὁ µέν γάρ εἶπεν...καί ὁµολογήσαντας"

: να

µετατραπεί ο πλάγιος λόγος σε ευθύ. Να τονίσετε

ποιο είδος πλάγιου λόγου έχουµε σ' αυτή την

περίπτωση.

3. Να βρεθούν και να αναγνωρισθούν οι

λανθάνοντες υποθετικοί λόγοι του κειµένου.